A Kormány az igazgatási szünetről szóló 2023. évi XXVI. törvény 9. §-ában kapott felhatalmazás alapján, igazgatási szünet elrendeléséről szóló 316/2024. (XI. 6.) Korm. rendeletben 2025. december 29. napjától 2026. január 4. napjáig igazgatási szünetet rendelt el.
A kormányzati igazgatási szünet elrendelése érinti az Igazgatóságot is, mint kormányzati igazgatási szervet.
A kormányzati igazgatási szünet időtartama alatt, azaz 2025. december 29. napjától 2026. január 4. napjáig az Igazgatóság székhelyén (3758 Jósvafő, Tengerszem oldal 1.), valamint a Tájegységek Központjaiban az ügyintézés és az ügyfélfogadás szünetel.
Az igazgatási szünet időtartama alatt a beadványok személyesen nem nyújthatók be, az Igazgatóság hivatali tárhelyére, postacímére, valamint e-mail címére érkező beadványok, megkeresések és küldemények feldolgozására az igazgatási szünet leteltét követő első munkanaptól kezdve kerül sor.
Az igazgatási szünet időtartama nem számít bele az ügyintézési határidőbe.
Az igazgatási szünet időtartama alatt látogatóközpontjaink, bemutatóhelyeink, barlangjaink nyitva tartanak, szálláshelyeink üzemelnek.